Zabójcza gra

Mózg i umysł Praktycznie

Nastolatki grające w agresywne gry komputerowe mają trudności z kontrolowaniem impulsów. Jakie są tego efekty?

Choć niewiele cech pozwala przewidzieć, czy ktoś osiągnie w przyszłości sukces, czy doświadczy porażki, to jednak ważną wskazówką jest samokontrola. W latach 60. ubiegłego wieku prof. Walter Mischel i jego współpracownicy postanowili zbadać, jak małe dzieci radzą sobie z odraczaniem gratyfikacji, innymi słowy – czy potrafią poczekać na nagrodę. Badacz śledził potem przez lata rozwój wielu tych dzieci. Okazało się, że osoby, które już w dzieciństwie potrafiły odroczyć gratyfikację, w późniejszych latach były bardziej lubiane przez przyjaciół i rodzinę, lepiej radziły sobie na studiach i w pracy niż te, które w wieku czterech lat nie umiały oprzeć się piance.

Gry wideo i M[&]M’s

POLECAMY

Mamy złą wiadomość dla fanów gier wideo z elementami przemocy: takie gry nie sprzyjają ćwiczeniu samokontroli. Na przykład w Grand Theft Auto (GTA) gracze mogą uprawiać seks z prostytutką, a potem zabić ją, by odzyskać pieniądze. Mogą też zabijać inne postacie z gry, w tym policjantów. Co więcej, zamiast kary za agresywne zachowania często czeka ich nagroda.

Przeprowadziliśmy badania z udziałem 172 uczniów szkół średnich. Losow...

Pozostałe 80% artykułu dostępne jest tylko dla Prenumeratorów.



 

Przypisy

    POZNAJ PUBLIKACJE Z NASZEJ KSIĘGARNI